Ball Packaging и Машински факултет заједно на путу Србије ка Индустрији 4.0

Један од организатора овогодишњег, петог по реду, Технолошког самита, поред Машинског факултета у Београду  је и компанија  Ball Packaging, која од 2005. године послује у Србији. Тим поводом разговарали смо са господином Браниславом Савићем, директором Ball Packaging Србија.

Шта је главни мотив да се придружите Машинском факултету у организацији овог скупа који окупља водеће светске експерте за технолошки развој?

 Млади имају шта да кажу, а ми желимо да их чујемо. Главни циљ компаније Ball Packaging је да се повеже са студентима и да заједно са Машинским факултетом разменимо стечена знања из области индустрије 4.0.

Као водећа светска компанија за производњу лименки за пиће, већ годинама радимо на индустријским решењима која повезују најмодернију технологију са масовном производњом као што је наша. Ми, као један од најбољих послодаваца у земљи, увек опипавамо пулс нових генерација и технологија. Желимо да будемо у самом врху и водимо главну реч када су модерне технологије и одрживост у питању.

Циљ Ball корпорације је да се повезује и са другим индустријама и фирмама, и на тај начин размењује искуства. Уверен сам да је овај скуп одлична прилика за компарацију теорије, праксе и начина примене технологије у разним индустријама. Биће то права берза информација како за студенте и професоре, тако и за нашу компанију и целокупну друштвену заједницу!

 Четврта индустријска револуција, популарно Индустрија 4.0, покренула је велике промене у начину производње и рада. Технолошки напредак све брже помера границу између послова које обављају људи и оних који обављају машине. Од људи се захтевају нове врсте знања и вештина. Како се Ball Packaging прилагођава овим променама?

 Знате како се каже – САМО СУ ПРОМЕНЕ ИЗВЕСНЕ. Код нас су промене уписане у основни ДНК.  Наше кључне вредности су иновације и пословни развој. У том смислу, променама су изложени и процеси и људи. Нова научна и технолошка сазнања умногоме мењају кључан однос у сваком друштву – однос ЉУДИ И МАШИНА. Компанија Ball  је истински орјентисана ка људима. Ако кроз промене можемо да олакшамо нашим запосленима и најмањи корак у раду и то доноси некакву вредност, онда смо мотивисани и спремни да се мењамо.

У Ball Packagingu се скоро свакодневно уводе и побољшавају процеси, а АМ 4.0 тек треба да постане видљива и докаже свој потенцијал. Учешћем на Самиту, Ball Packaging широм отвара врата АМ 4.0 и свим њеним приврженицима. Сматрам да у данашње време није више довољно да човек може нешто да научи. Сада је потребно да можемо да: НАУЧИМО – ОДУЧИМО – И ПОНОВО НАУЧИМО. Докле год не схватимо да нешто може да се ради и на другачији начин, нисмо у потпуности искористили свој људиски потенцијал.

На Самиту, заједно са студентима, Машинским факултетом, експертима, кроз  АМ 4.0 желимо да кажемо и чујемо: како урадити стару ствар на нови, безбеднији, одрживији, лакши, бољи начин.

Колико нове технологије доприносе ефикасности Ваше компаније и колико често се иновирају производни процеси?

 У нашој фабрици процес производње је потпуно аутоматизован, ипак увек гледамо како да тај процес буде што ефикаснији.  Очекујемо да резултати имплементирања најновијих научних и технолошких сазнања у нашој компанији буду много присутнији. У том смислу смо врло отворени и амбициозни!  Технолошки самит о Индустријализацији 4.0 је изванредна прилика за стицање информација о могућностима.

Статус Компаније Ball као коорганизатора Технолошког самита уз Машински факултет и друге субјекте очигледан је доказ велике заинтересованости наше компаније за упознавање, праћење, али и интензивну имплементацију нових научних и технолошких достигнућа. Наши сарадници су образовне институције у земљи, региону, Европи и свету, истородне компаније и појединци и друге релевантне институције и организације. Сваки наш међусобни контакт, корак је напред ка усвајању и примени корисних новина. Томе смо врло предани!

 Све више се  говори о потреби нове индустријализације Србије на принципима Индустрије 4.0. У којим областима видите шансу за опоравак и даљи развој индустрије наше земље и колико је важно повезивање науке и привреде у том процесу?

На агенди индустријализације Србије на принципима Индустрије 4.0 мора да буде ОБРАЗОВАЊЕ. Немам дилему у погледу важности високог образовања. Оно треба да буде приоритет државе и надлежних институција. Упоредо с тим, веома је важно дати прилику да се знања стечена образовањем примене. Компанија Ball  је у програму дуалног образовања, што је такође један смер кретања ка приближавању науке, кадрова и привреде.

Привреду и индустрију једне земље великим делом развијају високо образовани стручцњаци и зато је високо образовање на првом месту. Са здравом привредом какву оличава Балл, којој пословни раст и профит није једини циљ, већ сагледава и друге аспекте – одрживост, дугорочна партнерства и заједница, верујем да можемо да искористимо шансу и опоравимо индустрију, макар у сегменту у ком послујемо. Ако ништа друго, бићемо пример новим генерацијама.

На који начин се одвија сарадња Ваше компаније са образовно-научним институцијама у Србији и у којим областима видите будућу сарадњу са  Машинским факултетом у Београду?

 Иако формално почињемо да сарађујемо тек касније, наша сарадња са Машинским факултетом је почела оног тренутка када смо давне 2005. године почели да запошљавамо људе и нове менаџзере компаније који су били дипломирани инжењери машинства. Већ тада се видело да ће ,,Машинац’’ за Ball бити једна од најзначајнијих образовних институција, поред других факултета и средњих стручних школа.

Компанија Ball Packaging види огроман потенцијал у високом образовању такозваних STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) катедри, те смо веома посвећени да нашу сарадњу још више развијемо и понудимо кључно повезивање привреде и науке на један нов, интересантан, опипљив и одржив начин.

Пети по реду Технолошки самит и његова организација, омогућиће повезивање наших водећих кадрова са студентима који су у нашим очима следећи нови лидери индустријске еволуције која ће непрестано да траје. Тако гледано, ми сви играмо за један тим који игра за исти циљ и важно је да се у тој игри подржавамо.

****************************

Ball Packaging – лидер у индустрији амбалаже

Можда до сада нисте чули за нас, али смо сигурни да наше производе користите свакодневно и да ће вам се наша прича допасти. Време је да се боље упознамо.

Уколико сте данас попили неко освежавајуће, енергетско пиће или пиво из лименке, извесно је да је та лименка направљена ту, у вашој близини, у Београду, у Ball фабрици.

Ball је америчка корпорација, основана пре више од 130 година, као мала породична фирма браће Ball. Данас смо присутни на 5 континената, где ради преко 18 000 наших колега.  Најпознатији смо по производњи лименки за пиће, али производимо и паковања за дезодорансе и друге амбалаже од метала, као и елементе за ваздухопловне и свемирске програме. Љубитељима економије биће занимљив податак да се наше акције котирају на америчкој берзи, а да смо током протекле године остварили укупну продају од 11,5 милијарди долара.

Нама, запосленима у Ball-у, лако је да волимо оно што радимо из многих разлога:

Технологије, Иновације, ефикасност, али безбедност! Правимо лименке на аутоматизованим производним линијама при брзини производње од 2000 лименки у минути! И поред тога трагамо за иновацијама које ће тај процес додатно унапредити. И не само тај. Али, безусловно, безбедност на раду нам је на првом месту!

Ball се уклапа у светске иницијативе заштите животне средине. Лименка се може рециклирати бесконачно. Па је наш одговор на светско питање загађења амбалажним отпадом садржан у две речи: лименке –  рециклажа.

Ball филозофија пословања је ,,понашај се као власник’’. Мишљење сваког запосленог је битно. Бистра мисао и идеја за унапређење, не само да се чују, већ лако могу постати део Балл стратегије.

У Ball су сви добродошли! Исти су нам циљеви, исте су нам вредност – ми свмо сви различити. Разноликост међу појединцима и тимовима помажу нам у креирању идеја и подстицању иновација.

Због свега овога, гледамо на 2005, годину када је Ball почео са радом у Србији, као на веома важну. Већ 15 година у Београду правимо лименке, али не само то, верујемо да свих тих 15 година градимо и здраву пословну културу, промовишући Ball однос према запосленима и окружењу као стандард за наше сараднике и конкуренте.

Ако желите да знате више о нама: www.ball.com

Ако желите да будете део нашег тима: talentacquisition@ball.com

Добро дошли у Ball!

 

 

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.