Током своје вишедеценијске традиције, Машински факултет у Београду је створио завидну армију стручњака, која броји више од 25 хиљада инжењера. Многи од њих су остварили велике каријерне успехе, не само у земљи, него и ван њених граница, због чега је факултет веома поносан на своје некадашње студенте. У жељи да окупи велику породицу „машинаца“ и учврсти везе између некадашњих, садашњих и будућих дипломаца, Машински факултет је обновио рад Алумни фондације (АФМФ) чији је основни циљ умрежавање алумниста и њихово поновно повезивање са факултетом.
Полазећи од чињенице да се чврста и одржива заједница ствара отвореном комуникацијом и разменом знања и искустава, Алумни фондација Машинског факултета је креирала свој нови визуелни идентитет и иницијалну верзију сајта, који су представљени на радном састанку директора АФМФ са координаторима алумни клубова и представницима управе факултета.
На изради визуелног идентитета и новог сајта АФМФ радио је креативни тим фирме „PlumDesign“ која је и први донатор фондације у 2024. години. Оснивач и директор ове фирме, која се од 2004. године успешно бави израдом софтвера и услугама дизајна, маркетинга и консалтинга је г. Александар Јовановић, и сам дипломац Машинског факултета у Београду.
“Без икакве дилеме прихватио сам позив колега да им помогнем у креирању визуелног идентитета Алумни фондације. Као алумниста и неко ко је један краћи период радио као сарадник на Машинском факултету имао сам жељу да лого и сајт АФМФ буду репрезентативни и урађени по узору на водеће алумни фондације реномираних универзитета у свету“, истакао је, између осталог, господин Јовановић, а затим представио тренутну верзију сајта, његову структуру и могућности.
Дизајн новог сајта је модеран, визуелно прилагођен и функционалан. Применом нових технологија и програмских решења омогућени су једноставна систематизација и унос података о алумнистима, а са друге стране бољи преглед садржаја и приступ базама које су систематизоване према постојећим модулима на Машинском факултету.
Сајт је дизајниран и као платформа за информисање чланова о активностима фондације и промоцију остварених успеха алумниста у науци и струци, што треба да послужи као инспирација садашњим и будућим студентима. На изради сајта радили су Тијана Душић (WebDesign) и Небојша Вујић (Web Software Development), као и Милош Пантелић (дизајн логоа).
Нови лого симболизује чврсту везу између Машинског факултета и заједнице алумниста која је утемељена на принципима међусобне, двосмерне, отворене и интерактивне комуникације и сарадње чији је циљ напредовање, стручно усавршавање и развој каријере сваког од чланова, као и развој самог матичног факултета и друштва у целини.
У основи конструкције визуелног идентитета су Сунце, које симболизује стремљење ка вишим вредностима и постоље које представља чврст темељ за надоградњу. Лого садржи и почетна слова назива Алумни фондације, а на то се надовезују и други елементи као асоцијација на академску традицију Машинског факултета и улогу фондације.
Милош Пантелић је детаљно приказао развој идеје, техничке оквире и полазне основе за настанак логоа који треба да помири академску озбиљност и савремене трендове, а затим се осврнуо на типографију и могућност примене логоа. Уз лого је приказана анимација са оригиналном музиком на којој су радили пријатељи АФМФ Марко Милосављевић (анимација) и Никола Усановић (музика).
„Да бисмо остварили наше приоритетне активности и повећали видљивост фондације, уз помоћ пријатеља и првих донатора Алумни фондације, фирме PlumDesign, урађена је иницијална верзија сајта, као и нови лого организације, који обједињује академску озбиљност и модеран приступ. Савремен сајт, који ће ускоро бити активиран у потпуности, је само један сегмент будуће видљивости и препознатљивости фондације, док се паралелно активности развијају и усмеравају ка предностима и погодностима друштвених мрежа“, истакао је директор АФМФ проф. др Иван Божић.
„Господин Јовановић је у старту разумео наше амбиције, али и тренутна ограничења и безрезервно ставио на располагање ресурсе своје фирме на обимном и захтевном послу систематизације базе алумниста и креирања сајта“, истакао је проф. др Милан Ристановић, председник Управног одбора АФМФ. Осврнувши се на дугогодишње пријатељство и сарадњу са директором „PlumDesign“-а навео је да је г. Јовановић великодушно прихватио задатак, а да је као мотив навео жељу да помогне АФМФ.
На састанку је било речи и о другим активностима фондације које су, поред новог визуелног идентитета и прикупљања иницијалног садржаја за нови сајт, биле усмерене и на развој инфраструктуре АФМФ и испуњавање неопходних законских обавеза. Говорећи о тим активностима, проф. Божић је посебно указао на велику подршку коју фондацији пружа управа Машинског факултета.
Презентацији новог логоа и сајта Алумни фондације Машинског факултета, поред координатора алумни клубова, присуствовали су и председник Савета Машинског факултета, проф. др Драган Милковић, продекан за наставу, проф. др Марко Милош, продекан за организацију и акредитацију, проф. др Живана Јаковљевић и продекан за финансије, проф. др Александар Грбовић.
(Извор: Машински факулет)