Компанија „Ривијан“ (Rivian) која производи електрична теренска возила требало би до краја године да у Србији да отвори развојни центар у коме би, како наводе домаћи медији, посао могло да добије 200 инжењера.
О томе, шта то значи за нашу земљу, али и за техничке факултете који школују инжењерски кадар, за београдску „Политику“ и лист „Данас“, говорио је проф. др Владимир Поповић, декан Машинског факултета у Београду и професор Катедре за моторна возила.
Отварање развојних центара, најбоља је могућа ствар за инжењерску струку, јер се ту запошљава само високообразовани кадар са техничких факултета, наводи се у Политикином тексту под насловом „Ловци на таленте у америчком „Ривијану” траже кадрове по Србији“.
Лист преноси изјаву проф. Поповића да Машински факултет од почетка учествује у причи око доласка ове америчке компаније у нашу земљу.
„Два пута су нас посетили, представљен им је факултет, а потом су разговарали са студентима са разних катедри, и то без присуства наставника. Били су врло задовољни разговорима са студентима. Осим нашег, посетили су и Електротехничких факултет, као и Факултет организационих наука. Ја сам имао са њима три састанка. Долазио је њихов човек задужен за људске ресурсе из Лондона и био је веома задовољан. Верујем да је и то разлог зашто су одлучили да овде отворе развојни центар јер ће запослити велики број инжењера“, наводи декан Машинског факултета, преноси Политика.
Долазак Ривијана добра је вест за Србију, сматра Владимир Поповић, декан Машинског факултета у Београду, наводи лист „Данас“ у тексту под насловом „Ко је произвођач електричних камионета који долази у Србију: Посао за 200 инжењера“.
„Они ће запослити у први мах 200 инжењера, а 50 одсто од тог броја верујем да ће бити машинци, што је добро и за наш факултет. То ће омогућити људима који су хтели да оду из Србије да остану. Можда је то и највећи бенефит ове приче”, наглашава Поповић, преноси „Данас“.
Лист, такође, наводи и изјаву декана Машиског факултета да мастер студије на нашем факулету годишње завршава 300 инжењера и да је ситуација тренутно таква да практично људи више не одлазе из Србије.
“Тако је последњих четири до пет година. Некада је половина одлазила, али ситуација се променила отварањем више различитих развојних центара. ЗФ је био први у Панчеву, али и Континентал, Бросе, и сада имамо чак потребу да произведемо више инжењера него што у овом тренутку можемо”, истиче Поповић, пише „Данас“.