Стручна посета Депоу Земун: Модернизација железнице Србије захтева стручан кадар

Студенти треће године ОАС Машинског факултета у Београду, који слушају предмет „Животни циклус шинских возила“, недавно су посетили Депо у Земуну – Специјализовану радионицу за одржавање електро-моторних возова и путничких вагона.

Стручне посете су саставни део едукације студената на Машинском факултету и од великог су значаја за стицање практичних знања. Поред стручних посета, руководство „Србија Воза“ а.д. омогућава студентима основних и мастер академских студија Катедре за шинска возила реализацију стручних пракси, као и стручну помоћ у изради завршних и мастер радова.

Студенте је поздравио и пожелео им добродошлицу, руководилац ДЕПО-а, господин Владица Ћирић, који је младе академце информисао о мерама заштите безбедности и здравља на раду, с затим их повео у обилазак радионице.У разговору са шефовима појединих сектора, студенти су имали прилику да се упознају с делатностима ове специјализоване радионице и организацијом процеса одржавања електро-моторних возова и пуничких вагона.

Будућим машинским инжењерима посебно је било интересантно да чују све о карактеристикама новог типа електро-моторног воза „Stadler KISS“, који је „Србија воз“ недавно купио за потребе саобраћаjа на новоизграђеној прузи за брзине до 200 km/h, на релацији Београд – Нови Сад. С обзиром да је трећи по реду електро-моторни воз “KISS”, испоручен Србији само дан пре посете студената Машинског факултета, млади академци су били у прилици да виде најсавременије превозно средство у возном парку „Србија воза“.

Поред новог воза, студенти су обишли и старије гарнитуре руског електромоторног воза серије 412-416 (Беовоз), затим релативно младе гарнитуре “Stadler FLIRT” за брзине до 160 km/h које такође саобраћају на релацији Београд – Нови Сад, као и путничке вагоне који се однедавно одржавају у овој радионици.

Током обиласка хала за одржавање електро-моторних возова студенти су имали прилику да се упознају са организацијом процеса одржавања, али и проблемима и изазовима који прате тај процес.

Катедра за шинска возила Машинског факултета и Железничко предузеће „Србија Воз“ а.д., успешно сарађују дуги низ година у области образовања и развоја ускостручног кадра – мастер инжењера у области железничког машинства. Акутелни радови на проширењу и модернизацији ТПС Земун, као и набавка нових електромоторних возова за брзине до 200 km/h, отварају простор за унапређење те сарадње.

Новије генерације електромоторних возова захтевају нешто сложенији процес одржавања. С тим у вези, руководство ДЕПО-а Земун и представници компаније Stadler указали су на потребу за инжењерима железничког машинства и студенте упознали с могућностима запослења. Том приликом договорен је и скори састанак представника Машинског факултета и Stadler-а, који ће озваничити почетак будуће пословно-техничке сарадње између факултета и једног од водећих произвођача шинских возила у свету.

(Извор: Машински факултет)

 

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.