Дискусиони форум – Предложени модели дуалног образовања у високом школству

Предложени модели модели дуалног образовања у високом школству, тема је  дискусионог форума који ће бити одржан у уторак, 18. децембра у 10 часова на Машинском факултету у Београду (Свечана сала 211). Организатор скупа је Конзорцијум Еразмус+ пројекта „Implementation of Dual Education in Higher Education of Serbia – DualEdu“, чији је координатор испред Београдског универзитета, Машински факултет у Београду.

Циљ форума је да се све заинтересоване стране упознају са предностима које им нуде различити облици дуалног образовања у високом школству и да својим предлозима допринесу креирању најбољег модела који ће се примењивати у Србији.

DualEdu je Еразмус+ пројекат који има за циљ увођење дуалног образовања у високошколски систем Србије. Конзорцијум пројекта чине Министарство просвете науке и технолошког развоја, Национални савет за високо образовање, универзитети у Београду, Крагујевцу, Новом саду и Новом Пазару, Универзитет Метрополитан у Београду, Висока школа електротехнике и рачунарства – Београд и компанија NI-CAT кластер из Ниша. Од страних партнера учесници пројекта су  ФОРМАСУП из Француске, Универзитет у Љеиди из Шпаније, Универзитет примењених наука  ФХ Јоанеум из Граца у Аустрији, приватни Универзитет друштвених наука из Лођа у Пољској, као и немачка компанија PowMio из Карлсруеа. У пројекту ће учествовати и 13 компанија као продружени партнери.

DualEdu пројекат представља почетак једног озбиљног процеса који би требало да дефинише оквире законске регулативе за  увођење дуалног образовања у високообразовне установе. Основна идеја је да успостави модел дуалног образовања у систему високог образовања Србије који би био довољно општи, али истовремено флексибилан и који би могао да се примењује у зависности од потреба ВШУ који нуде академско образовање, тј. универзитета, односно високих школа које нуде примењено, односно структовно образовање и приватних универзитета који немају буџетско финансирање студија, али су заинтересовани да њихови студенти стичу знања и кроз рад/учење у компанијама и да тај рад буде вреднован, нпр. плаћањем школарина, стипендија или на неки други начин.

Стварање повољног привредног амбијента у Републици Србији, уз неке већ реализоване, а неке најављене инвестиције из иностранства (немачке компаније из области аутомобилске индустрије, што може направити одређену аналогију са “мађарским случајем“, инвестиције у ИТ сектору, итд.), отварају широк простор ка формалном увођењу дуалног образовања у систем високог образовања Србије. Уз високу посвећеност и мотивацију кључних учесника у овом процесу, а то су ВШУ које треба да дефинишу одговарајући национално прилагођен генерички модел дуалног образовања и сопственим ангажвањем остваре повезивање са компанијама заинтересованим за високо дуално образовање, Влада РС, МПНТР, НСВО и Национално Акредитационо Тело који треба у оквиру легислативе, подстицаја компанијама и акредитационих стандарда подрже увођење оваквог начина образовања, али и Привредна Комора РС и други заинтересовани, може се очекивати да би овај систем могао да заживи у наредном, релативно блиском периоду.

(Извор: Машински факултет)

Bookmark the permalink.

Comments are closed.