Делегација кинеског Министарства водних ресурса у посети МФ

Шесточлана делегација НР Кине, коју предводи заменик министра водних ресурса Лу Гуихиу посетила је Машински факултет Универзитета у Београду. Кинеску делегацију примио је декан Машинског факултета, проф. др Радивоје Митровић, а у срдачном и пријатељском разговору учествовали су и продекан за међународну сарадњу, проф. др Предраг Елек и проф. др Милош Недељковић, шеф Катреде за хидрауличне машине и енергетске системе. Током разговора било је речи о могућностима за успостављање сарадње са научним институцијама и  привредним организацијама у НР Кини. Нагласивши да веома цени вишедеценијску традицију и међународни углед Машинског факултета као научно-образовне институције, господин Лу се посебно инересовао за лабораторијске и истраживачке капацитете факултета. Након разговора, гости из Кине су имали  прилику да обиђу неке од лабораторија,  међу којима и… опширније…

Девет година Модула за заваривање и заварене конструкције

Модул за заваривање и заварене конструкције Машинског факултета у Београду ове године обележава девет година успешног рада. Свечаност обележавања годишњице биће одржана у среду, 15. маја у Свечаној сали Машинског факултета (сала 211/2) са почетком у 10 часова. Модул – Заваривање и заварене конструкције један је од најмлађих али најперспективнијих студијских програма на факултету. Основан 2006. године, на иницијативу професора Машинског факултета и уз велику подршку немачке компаније „Месер Техногас“, као одговор на реалне поребе привреде. Школовање првих инжењера у области технологије заваривања и испитивања заварених спојева, која се изучава на мастер студијама, почело је 2009. године, када су први студенти уписали овај смер. Оправданост те иницијативе је врло брзо је потврђена у пракси. Већина студената који похађају овај студијски… опширније…

доц. др Невена Буђевац: О мотивацији као кључу успешног учења

”Најбољи начин да предвидите будућност је да је створите” –  Абрахам Линколн Знање је нова светска валута и главни развојни ресурс сваке земље… Ново доба, тражи и нову методологију у образовању. То значи да је улога професора, не само да преноси знање, него и да мотивше студенте да играју активнију улогу у креирању и развоју наставе… Кључна реч је мотивација. Сложен појам који садржи широку лепезу мотива. Најважнији су свакако они лични – да студент воли студије за које се определио и да зна да препозна зашто су предмети које изучава важни и како та знања може да примени у пракси.  Међутим, на већини факултета у Србији, још увек је доминантан једносмеран однос наставник-  студент. На предавањима, студенти  углавном седе,… опширније…