„Ви сте светски шампиони! Освојили сте златну медаљу у трци бродова за превоз тешког терета на једином светском такмичењу студената бродоградње и на томе вам од свег срца честитам“ , поручио је декан Машинског факултета у Београду, проф. Радивоје Митровић, члановима студентског тима „Confluence Belgrade“ честитајући им на успеху који су постигли на „Hydrocontest“ такмичењу у Француској.
Тим студената мастер студија на Модулу за бродоградњу МФ освојио је прво место у трци бродова за превоз тешког терета и четврто место у надметању бродова за превоз лаког терета у конкуренцији 28 универзитетских тимова из 15 држава.
„Иза овог успеха стоји посвећен рад и студената и професора Катедре за бродоградњу, као и колега на основним академским студијама Машинског факултета“ рекао је декан МФ. Он је изразио уверење да ће успех студената бродоградње допринети још бољем позиционирању Београдског универзитета на Шангајској листи, на којој је последњих година, рангиран међу 300 најбољих светских универзитета.
Квалитет наставе на Катедри за бродоградњу недавно је потврђен реакредитацијом Британског краљевског друштва бродограђевних инжењера (RINA). „Машински факултет је ову акредитацију добио трећи пут и веома смо поносни због тога, рекао је проф. др Милорад Моток, шеф Катедре. Новина у акредитацији је додатак да будући бродограђевни инжењери, осим међународно признате дипломе, добијају и међународно признату лиценцу за пројектовање.
Успех не долази преко ноћи. Наши студенти већ две године интензивно раде на развоју пловила за „Hydrocontest“ такмичење, истакао је, између осталог, ментор тима, доц. др Милан Калајџић. Важно је нагласити, додао је, да је реч о такмичењу које се односи на истраживање и промоцију енергетске ефикасности пловила. Решење тог инжењерског проблема захтева мехатронски приступ. То је посебно важно за студије машинства, које данас, у време убрзаног технолошког развоја, подразумевају и знања из области електротехнике и информационих технологија, нагласио је он.
Наши студенти су прошле године први пут учествовали на Hydrocontest такмичењу са бродовима прве серија „Сава“ и „Дунав“ и освојили, друго и треће место у две дисциплине. Ове године су унапредили карактеристике пловила и израдили два нова брода. „ У Сан Тропе су отпутовали са жељом да победе бар у једној од трка. У томе су и успели, али ако се има у виду да су располагали буџетом мањим од 10 хиљада евра, док су други тимови имали буџете и веће од 80 хиљада евра, онда је њихов резултат још значајнији“, подвукао је др Калајџић.
Док француски оркестар свира химну Србије…
Вођа тима, Матија Василев се захвалио професорима са Катедре за бродоградњу на подршци, као и Машинском факултету без чије помоћи тим не би могао да отпутује у Француску. Говорећи о пропозицијама такмичења он је навео да је основни задатак студената да испројектују и направе једно до два пловила са којима учествују у тркама у три категорије – превоз лаког терета, превоз тешког терета и трка издржљивости. Сви такмичари од организатора добијају исти мотор, али сама форма брода одређује које је пловило најефикасније, истакао је Василев.
У тиму су и две девојке. Једна од њих је Милица Стојановић. Најлепши утисак који је понела са такмичења је свечаност доделе награда. „Осећај је невероватан док стојите у луци у Сан Тропеу, окружени најлуксузнијим бродовима и јахтама, а француски оркестар свира химну Србије док излазите да примите награду.“ Највећи изазов за ову талентовану девојку био је процес производње брода. „Студенти током студија немају прилику да стекну практично искуство и зато су ова такмичења драгоцена“, нагласила је Милица. Када је реч о подели посла у тиму, каже да нема разлике између девојака и колега. „Свака девојка равноправно учестује у изради брода. И ми носимо тегове, ламинирамо бродове и руке су нам умазане смолом, с тим што водимо рачуна да све буде уредно“, шаљиво додаје Милица.
О изазовима и атомосфери током такмичења, говорили су Божидар Дулић, пилот победничког „Дунава“ и Игор Ђорђевић, који је управљао „Савом“. „ У трци пловила за превоз тешког терета, најузбудљивија је била полуфинална трка, у којој смо се надметали са хрватским тимом. Било је неизвесно до самог краја, са доста контакта, нарочито у завојима око бова… На крају је „Дунав“ победио у 10 сантиметара“, истакао је Божидар.
За Игора Ђорђевића најупечатљивији утисак је изражени фер-плеј међу такмичарима. „Сави“ је у четврфиналу отакзала електроника и на иницијативу индонежанског тима и организатора добили смо могућност да отклонимо квар и вратимо се у трку. На жалост, проблеми са мотором су нас зауставили у полуфиналу, а „Сава“ је освојио четврто место, нагласио је Игор.
О томе шта за студенте значи рад на пројектовању и изради пловила, говорио је Немања Шурбатовић, члан тима МФ. „То је једно велико искуство… Првенствено пружа нам се могућност да знање стечено током студија применимо у пракси. Такође, размена занања са колегама са других универзитета. Иако се бавимо истим областима, немамо исти приступ појединим инжењерским проблемима“ подвукао је Немања.
За тим нема одмора, већ су започели припреме за наредно такмичење 2019. године.