Тим студената Катедре за бродоградњу Машинског факултета у Београду, под називом Confluence Belgrade и ове године ће бранити боје Београдског универзитета и Србије на престижном међународном такмичењу Hydrocontest 2018, од 2. до 9. септембра у Сан Тропеу у Француској.
Такмичење окупља студенте бродоградње из целог света, са циљем истраживања и промоције енергетске ефикасности пловила, а студенти имају задатак да самостално испројектују и израде једно или два пловила са којима учествују у три такмичарске дисциплине – превоз тешког терета (200 кг на 400 м), превоз лаког терета (20 кг на 600м) и трка издржљивости. На овогодишњем Hydrocontest-у учествује око 40 универзитетских тимова, што најбоље говори о значају овог такмичења.
За ову такмичарску сезону, наши студенти су направили два потпуно нова пловила.“ Брод за превоз лаког терета назван „Сава1“, дугачак је 2.54м и широк 0,34м. Има потпуно нову форму и израђен је од карбона. На тај начин добијено је 40 процената уштеде на маси. На новом броду урађен је и велики број оптимизација – зашиљен је прамац, уграђени су интерцептори, spray rails и пропелери које су студенти сами испројектовали и израдили 3Д штампом. Нови „Сава“ је за 30 процената бржи од свог претходника.
Други брод „Дунав1“ за превоз тешког терета има дужину 3,2м и ширину 0,60м. Негова форма је остала иста и направљен је од стаклопластике. И на овом пловилу урађене су различите оптимизације – „Duck tail“, зашиљен прамац, дефлектори… Оба брода су на електропогон и у свему испуњавају прецизне захтеве такмичења“, истакао је у разговору за сајт Машинског факултета, Божидар Дулић, ПР тима.
Пројектовање и израда пловила су важан део задатка, али прави изазов су трке пловила, посебно трка издржљивости која је и најзахтевнија јер се тада тестира енергетска ефикасност пловила. Сви учесници од организатора добијају електромотор снаге 1200W. Међутим, које ће пловило бити најефикасније и за сат времена, колико траје трка, под оптерећењем од 20 кг напрати што више кругова, зависи искључиво од знања и вештине студената да испројектују и направе брод са најбољим хидродинамичким карактеристикама. Осим тога, оцењују се и најбоља иновација, дизајн, еколошки дизајн, комуникација, промоција тима и самог такмичења и сл.
Овогодишњи тим чини петнаесторо будућих бродограђевних инжењера – Матија Василев -Team manager, Игор Ђорђевић – Logistics officer, Божидар Дулић – Communication Officer, Немања Шурбатовић, Милица Стојановић, Марко Вег, Лука Градинац, Алекса Ковинић, Анђела Орловић, Филип Лакић, Ђорђе Бранковић, Александар Субић, Саша Стјепановић, Петар Караџић, Анђелка Лештанин и Стефан Зечевић. Ови млади креативни људи спремно су прихватили нови изазов пројектовања и израде у свему иновативних, енергетски ефикасних и еколошких пловила. У томе су их подржали професори Катедре за бродоградњу, посебно ментор тима доц. др Милан Калајџић, као и сам Машински факултет. И док приводе крају последње припреме за пут у Сан Тропе, не крију да им је амбиција висок пласман у све три трке, али и у пратећим дисциплинама…
Иначе, студенти Машинског факултета учествовали су први пут на Hydrocontest такмичењу прошле године, када су постигли велики успех. Поред освојеног другог места у трци превоза лаког терета и трећег места у трци тешког превоза, у Београд су донели и Hydrocontest спирт награду.
(Извор: Машински факултет