Студенти Катедре за шинска возила у стручној посети Депоу Сава

Студенти завршне године основних академских студија Машинског факултета Универзитета у Београду, показали су велико интересовање за похађање наставе на изборном предмету Животни циклус шинских возила. Током недавне стручне посете специјализованој радионици за одржавање трамваја „Депо Сава“ на Новом Београду“, млади академци су имали прилику да употпуне теоријско знање о основама железничког машинства.

Студенте је угостио шеф одржавања Горан Цакић, иначе дипломац Катедре за шинска возила. Младе колеге је упознао са организацијом процеса одржавања, расположивим ресурсима и на конкретним примерима указао на проблеме са којима се свакодневно сусрећу у овом предузећу. Студенти су током обиласка радионице информисани о технологијама одржавања различитих типова трамваја, међу којима су најновији трамвај ,,CAF’’, затим старији модел ,,KT4’’ модернизован пре 15-так година у ГОША Фабрици шинских возила и ,,DIVAG“ трамваји и приколице које је Београду донирао град Базел. Одржавање шинских возила представља најдужу фазу у животном циклусу једног машинског система, зато је упознавање са расположивим ресурсима у нашој земљи веома важно и корисно за студенте Катедре за шинска возила.

Железничко машинство представља једну од најстаријих области машинства, која се изучава на Машинском факултету. То најбоље говори о значају железничког саобраћаја, који представља најсигурнији, економски врло исплатив вид превоза робе и путника. Оно што је посебно важно, јесте његов еколошки аспект који шинска возила позиционира на прво место најмањег загађивача животне средине.

Развој железничког саобраћаја је стратешко питање државе и свако улагање подразумева и стручан кадар, мастер инжењере железничког машинства, који су последњих година веома тражени, истакнуто је у разговору професора Јована Танасковића са Катедре за шинска возила са руководством ГСП Београд. У том смислу, како је истакануто, неопходно је интензивирање сарадње између Катедре за шинска возила и овог предузећа, посебно када се имају у виду постојеће стање возног парка, планови набавке нових трамваја, као и дефицит ускостручног инжењерског кадра, без којег је немогуће постојећа и нова возна средства одржати на високом нивоу расположивости и поузданости.

Током разговора дефинисани су даљи правци сарадње у обалсти образовања. Поред реализације стручне праксе, стручне и адекватне помоћи при изради завршних и мастер радова, као и изузетног важног преношења  искустава из праксе, које ГСП Београд може да пружи студентима основних и мастер академских, један од најважнијих договора односи се на заснивање радног односа будућих мастер инжењера железничког машинства у овом предузећу.

(Извор: Машински факултет)

 

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.