Проф. др Љ.Тановић: Примаран задатак – наставак пролећног семестра и испитни рокови

Факултети су били међу првима који су због пандемије корона вируса морали да затворе своја врата и наставу из учионица  преселе на онлајн платформе. Машински факултет је спремно одговорио на новонастале околности.

До увођења ванредног стања на факултету је реализовано пет наставних недеља, а развијена ИТ инфраструктура омогућила брзо прлагођавање наставног процеса за „учење на даљину“ и наставак рада према утврђеном распореду и програму.  У зависности од природе предмета и броја студената настава се одвија путем различитих платформи: Moodle, Skype, Google classroom, Zoom, Skype, Viber, WhatsApp и друго.

„Настава на даљину, није новина за Машински факултет. На свакој од катедара овакав вид наставе се дуги низ година реализује у одговарајућем обиму.  Управо је реализована шеста недеља on-line наставе и мислим да су се студенти прилагодили овом виду учења. Сада су примаран задатак – наставак пролећног семестра и предстојећи испитни рокови“,  изјавио је у разговору за сајт Машинског факултета, продекан за наставу, проф. др Љубодраг Тановић. 

Осврнувши се на наставни процес у протеклих шест недеља, проф. Тановић је рекао да се  ниво реализоване наставе у ванредним околностима може оценити успешним. То потврђују и анализе спроведених студентских анкета, као и самоевалуација које су спровеле поједине катедре.

„Ове интерне самоевалуације су помогле да се сагледају предности on-line наставе, али и неке њене слабости, како би се отклонили евентулани недостаци и унапредио квалитет рада Факултета. На тај начин, настава се већ треће недеље ванредног стања одвијала без примедби“, нагласио је наш саговорник.

Међутим,  лабораторијске вежбе, израда задатака и пројеката, као и практични део наставе се због својих специфичности изводе отежано, или се уопште не изводе. С тим у вези, продекан је изразио наду у скори повратак студената и наставника на факултет и наставак редовних наставних активности, а затим и успешан јунски и јулски испитни рок.

 

Настава на даљину у условима ванредног стања, била је изазов, али и својеврстан испит за систем високог образовања у Србији.

„Увођење ванредног стања и његове последице, указују да ће систем образовања у будућности морати да се мења. То подразумева другачије и нове одговорности свих учесника у образовању“, нагласио је проф. Тановић.

Прво, високошколска установа ће морати да формира Центар за учење на даљину који би имао задатак да постојећи наставни процес у потпуности усагласи са on-line наставом, изабере платформе, организује обуку наставника и сарадника за коришћење тих платформи и слично. Такође, мора да утврди и тачан број студената у наставној групи, обезбеди заштитну опрему за рад у лабораторији…С друге стране, и  држава мора да промени однос према образовању, односно промени његову стратегију, издвоји више новца за одржавање објекта, опреме…

„Доста је изазова пред високошколским установама у наредном периоду“, закључио је проф. Тановић.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.