ZF Србија на МФ:  Истраживачком центру у Панчеву биће потребно више од 200 инжењера

Mашински факултет у Београду већ годину дана успешно сарађује са немачком компанијом ZF Friedrichshafen AG која од јуна ове године званично послује у Србији. Томе су  у великој мери допринели квалитет студија и истраживања на Машинском факултету, као и флексибилан приступ образовању и обуци будућих инжењера који прати актуелне технолошке трендове и студијске програме прилагођава захтевима тржишта.

Конкретан резултат сарадње  је један од нових изборних предмета на Мастер академским студијама који који је креиран према сугестијама немачке компаније ZF-а.  „Изузетно нам је драго што смо већ у првој години сарадње успели да ускладимо потребе тржишта са оним што се учи на факултету, рекао је Петар Петровић, менаџер за људске ресурсе на презентацији компаније ZF Србија. Изразивши наду да ће сарадња у домену наставе бити настављена, он је студентима указао на важност стицања конкретних знања која након школовања могу одмах да примене у пракси. Такође, нагласио је да ће у следеће године бити понуђен програм стручних пракси за студенте виших година.

Ново индустријско доба захтева образовање које школује инжењере са врхунским теоријским интердисциплинарним и мултидисциплинираним знањима и практичним компетенцијама и вештинама.. У том смислу, предавања водећих стручњака који долазе из производње су од великог значаја за образовање будућих инжењера,  рекао је декан Машинског факултета, проф. др Радивоје Митровић. Напомињући  да је Машински факултет отворен за сарадњу с привредом у свим сегментима,он је изразио очекивање да ће у наредном периоду наука и струка интензивније  радити и на осавремењавању и увођењу нових садржаја у наставу. Само на тај начин можемо адекватно да одгворимо на захтеве тржишта, односно компанија којима су све више потребни инжењери спремни да одговоре нових технолошким изазовима, закључио је проф. Митровић.

ZF је водећа светска групација која се бави технологијом погона и шасија као и активном и пасивном безбедносном опремом.  ZF се убраја у највеће светске добављаче аутомобилске индустрије и сваке године ова фирма улаже више од шест процената свог прихода у истраживање и развој, посебно на пољу ефикасних и екектричних погона.

Представљајући развојне планове ZF-а у Србији, господин Петровић је студентима указао и на могућности професионалног усавршавања и каријере  у свим секторима компаније, било да је реч  о производњи, инжењерингу или истраживању и развоју. „Само у Научно-истраживачком центру биће отворено више од 200 инжењерских позиција, што је више него одлична прилика за даље професионално усавршавање и каријеру“, нагласио је он.

Велику пажњу студената привукло је предавање господина Егона Моргена, менаџера одељења за истраживање и развој који је говорио о Е-мобилности, која је оцењена као растући  тренд у аутомобилској индустрији. Студенти су имали прилику да чују и искуства старијих колега:  пројектног инжењера Немање Букинца, старијег пројектног инжењера Стефана Сабо,  менаџера у одељењу за испитивања Борише Јовановића и старијег инжењера у сектору калибрације Даниела Булхерела.  

ЗФ је у фабрику у Панчеву до сада уложио 100 милиона евра,  а у другој фази планира да уложи још 60 милиона евра. Радови на изградњи нове фабрике почели су у јуну 2018. године, а прва фаза изградње која је сада већ у функцији покрива површину од 25.000 квадратних метара.

Панчевачка фабрика  производиће електромоторе, електричне машине и генераторе за хибридне и електричне погоне, као и прекидаче за мењаче и микропрекидаче за познате аутомобилске брендове, међу којима су  Мерцедес, Ауди, Волво и др. Потражња за тим производима је велика, због чега се простор фабрике проширује са 25.000 метара квадратних на приближно 60.000 квадрата. У оквиру фабрике се гради и зграда научно-истраживачког центар од 5.000 квадратних метара, што говори да су немачки инвеститори дошли у Панчево да развијају своје пројекте у будућности. Да би планове реализовали  потребни су им квалификовани радници и стручни инжењери.

(Извор: Машински факултет)

Bookmark the permalink.

Comments are closed.