У оквиру Курса за међународне инжењере за заваривање IWE на Машинском факултету је крајем новембра, за полазнике курса и студенте који слушају предмет Основне заваривања, одржана обука и практично упознавање са најновим Gas Metal Arc Welding (MIG/MAG) и TIG методама. Током обуке, коју су заједно организовали МФ и компанија Messer Tehnogas, млади инжењери су имали прилику да се упознају са најновијим светским трендовима у заваривању и на тај начин стекну нова знања и вештине које им омогућавају да у тој области равноправно држе корак са светом.
Током теоријског дела обуке представљен је историјски развој гасних смеша за заваривање угљеничких челика методом GMAW (MIG/MAG) од краја 20. века до данас. Том приликом указано је на предности и мане првобитних једнокомпонентних гасних смеша, а затим су презентоване предности двокомпонентних и трокомпонентних смеша које је у протеклих пар година развио један од водећих произвођача, компанија Messer. На тај начин, млади инжењери имали су прилику да теоријски упознају три врсте заваривања – заваривање чистим угљен диоксидом, гасном смешом Ferroline C18 и најновијом гасном смешом Ferroline C6X1.
У току практичног дела, полазници курса и студенти су имали прилику да испробају, најпре стару, а затим и најновију методу GMAW и сами се увере у разлику која постоји између њих. Након тога, урађен је и прорачун цене коштања завареног споја, који је показао да је заваривање трокомпонентним смешама финансијски исплативије и квалитетније, иако су оне скупље по килограму гаса.
Полазници обуке испробали су и заваривање прохрома TIG методом. И у овом случају, као и у претходном, прво су заваривали чистим аргоном, а потом новом гасном смешом Inoxline H5. На тај начин уочили су да и тај редукујући гас омогућава већу брзину заваривања и квалитетнији заварени спој.
Обука је реализована захваљујући компанији Messer Tehnoogas која је ставила на располагање не само опрему за заваривање, заштитне гасове и додатне матетеријле, него и своје искусне стручњаке који су полазницима пренели своја искуства и светска достигнућа у пракси.
(Извор: Машински факултет)