Ни завидан буџет, ни мобилне радионице, ни софистицирана решења и футуристички дизајн нису могли да надмаше знање и вештину студената Машинског факултета који су заблистали на међународном„Hydrocontest“ такмичењу у Сан Тропеу. На овом престижном такмичењу студената бродоградње учествовали су први пут и освојили друго и треће место у две такмичарске дисциплине. Њихов ведар тимски дух, али и спремност да размењују искуство и несебично пруже помоћ колегама из других тимова награђени су и посебном „Hydrocontest spirit“ наградом.
Та награда нам је и најдража, јер на најбољи начин говори о томе да смо као тим оставили веома добар утисак и да смо на најбољи могући начин представили Машински факултет, Универзитет у Београду и Србију, нагласио је Ђорђе Бранковић, ПР тима и члан тима за хидродинамику.
Када је у новембру прошле године на Катедру за бродоградњу МФ стигао позив од организатора такмичења, швајцарске фондације Хидрос, било је колебања да ли да се упуштају у тај пројекат. Могло је да се деси да због недостатка финансија, који их је, иначе, пратио све време, не реализују посао до краја и не отпутују у Сан Тропе. Ипак, такмичарски дух је био јачи и петнаесторо будућих бродограђевних инжењера, спремно је одговорило на изазов.
Уз подршку Машинског факултета и неколико спонзора, успели су да до септембра, када је такмичење и одржано, направе два, у свему конкурентна пловила. Бродови „Сава“ и „Дунав“ били су, не само равноправни, него и бољи од већине других решења. Већ на самом почетку, у квалификационим тркама, заузели смо високо друго место у конкуренцији 22 тима из 14 земаља, а тако смо наставили до полуфинала и самог финала такмичења, истакао је Ђорђе. „Сава“ је ушао у само финале трке за превоз лаког терета, али је због проблема са електроником, заузео друго место, док је „Дунав“ освојио треће место у трци пловила за превоз тешког терета.
Ако имамо у виду услове у којима су радили и са чим су располагали, наши студенти су заиста постигли велики успех, мада не можемо рећи да је неочекиван, истакао је доцент др Милан Калајџић, професор на Катедри за бродоградњу. Наравно, додао је, иза тог успеха стоји дугогодишња традиција Катедре и наставника који су и сами у последњих десетак година добили бројна међународна признања за квалитет у настави и истраживачком раду.
О квалитету Катедре за бродоградњу најбоље говори акредитација Британског краљевског друштва бродограђевних инжењера (RINA), која се ревидира сваке три године. RINA нам је раније замерала што смо као катедра усмерени искључиво на индивидуално образовање студената, а не и на групне пројекте. После Hydrocontest -а и још неких сличних пројеката на самој катедри, јасно је да смо веома успешни и у тимском раду, нагласио је др Калајџић.
Знали смо да смо направили добра пловила, али колико су добра видели смо на самом такмичењу, навео је кроз осмех, асистент Стефан Рудаковић, вођа “Confluence Belegrade“ тима, напомињући да су и сами организатори у једном тренутку рекли да је тим Универзитета у Београду једно велико изненађење. Нека пловила су имала софистицирано електронско управљање, али наше традиционално решење показало се бољим и поузданијим, додао је Ђорђе.
Да су класична решења незаменљива показало се већ на старту такмичења, када је учеснике дочекало мало немирније море. Иако су организатори потврдили да услови трке не одступају од пописаних 0,3 метра за висину таласа, било је евидентно да су таласи знатно оштрији, нагласио је Стефан. Међутим, и у тим условима “Сава” и “Дунав” били су много бољи од осталих пловила која су имала великих проблема од осталих пловила која су имала великих проблема на узбурканом мору.
Ипак, натеже им је пало то што нису имали слободног времена да обиђу Сан Тропе и уживају у чарима Азурне обале. Радили смо непрекидно. Чак смо и ноћи користили за поправке и преправке чамаца, али смо то надокнадили дружењем, а наш тимски дух, помагање другим тимовима, размена искуства и идеја једногласно су награђени Хyдроцонтест спирит наградом, закључио је на крају Стефан Рудаковић.
Хyдроцонтест је такмичење које окупља студенте бродоградње из целог света, са циљем истраживања и промоције енергетске ефикасности пловила, а студенти имају задатак да самостално испројектују и израде једно или два пловила и да се са њима тркају против пловила других тимова у три трке: превоз тешког терета (200 кг на 400 м), превоз лаког терета (20 кг на 600 м) и трци издржљивости. Пројектовање и израда пловила су важан део задатка. Сви учесници од организатора добијају електромотор снаге 1200W. Међутим, које ће пловило бити најефикасније, зависи искључиво од вештине студената да испројектују и направе брод са најбољим хидродинамичким карактеристикама. Студенти Машинског Факултета су успели у томе и још једном показали зашто су бродограђевни инжењери које школује Машински Факултет цењени у целом свету.
(Извор: Машински факултет)