Дечја машта, радозналост, спонтаност и потреба за откривањем света су аутентични и пуни стваралачке снаге. Многе западне земље имају развијене програме којима се већ у вртићима код деце подстичу интересовања за природне науке и технику. Процењује се да ће на тај начин у наредних двадесетак година у великој мери повећати број образованих стручњака.
И у Србији постоји велики број пројеката чији је циљ да се деци приближи свет науке и отклоне баријере према природним и техничким наукама. На жалост, такви програми још нису заживели кроз редован образовани систем. Подстицање интересовања деце за природне и техничке науке и усвајање знања уопште у великој мери зависи од мотивисаности и добре воље, на првом месту родитеља, а затим васпитача, учитеља, наставника…
Заинтересовати децу за науку, многи кажу, данас је врло тешко. Међутим, судећи по одушевљењу на лицима малишана из вртића “Сунчица” ПУ Звездара у Београду који су са својим васпитачицама недавно посетили Машински факултет у Београду, та тврдња није тачна. Да је тако, најбоље говоре цртежи на којима су “инжењерски” прецизно представили своје импресије након посете Лабораторији за роботику и мехатронске системе, Аеротунелу, “Друмској стрели”…
Посета малишана из вртића “Сунчица” Машинском факултету у Београду свакако је позитиван пример како децу мотивисати да развијају позитиван став према науци, користе своје таленте, вештине и логичко размишљање.
(Извор: Машински факултет)