Студентима Машинског факултета уручене дипломе за учешће на пројекту АВАТАР

Декан Машинског факултета Универзитета у Београду, проф. др Владимир Поповић одржао је састанак са студентима који су током летњег семестра, као представници Универзитета у Београду, учествовали на ERASMUS+ KA2 пројекту AVATAR – једином пројекту на простору Европе који обрађује тему виртуелне и аугментиране реалности у образовању инжењера.

У срдачном разговору са студентима, декан је истакао значај овакве врсте наставних активности, подједнако за студенте и за промоцију Машинског факултета, и похвалио младе академце за вредан рад и додатно ангажовање током читавог летњег семестра.

Комбиновање редовне наставе и активног ангажовања у реализацији неког пројекта, посебно када је реч о међународним пројектима у којима учествују водеће европске школе за образовање инжењера, је нов модел наставе који студентима Машинског факултета пружа јединствено искуство и прилику за стицање високовредних знања и практичних вештина. У педагошким теоријама такав модел се назива учењем кроз искуство (Experiential Learning) и учењем кроз пројекте (Project-based Learning). У таквом моделу учења, млади академци поред нових инжењерских знања, стичу и тзв. „меке вештине“, без којих модерно инжењерство не може да буде успешно. Када се томе дода и атрактивност теме, а виртуелна реалност то несумњиво јесте, онда то чини АВАТАР пројекат посебним, модел наставе којем треба тежити, увек када је то могуће.

На фотографији: Тим студената и наставника ЕРАЗМУС+ АВАТАР пројекта у гостима код Декана: Слободан Радовановић, Невена Николић, Душан Божић, Богдан Костић, Никола Петровић и Валентином Обрадовић – студенти мастер студија са модула за Производно машинство и Аутоматско управљање, докторанти Лазар Матијашевић и Андрија Девић, мастер машинства Алекса Жарковић, члан АВАТАР тима из претходне генерације, проф. др Божица Бојовић и проф. др Петар Петровић, руководилац АВАТАР пројектног тима Универзитет у Београду. 

Декана је посебно заинтересовано део разговора о личним утисцима у раду са колегама из Француске и Италије, као и заједничких онлајн предавања која су држали професори партнерских универзитета АВАТАР конзорцијума.

„Током рада на АВАТАР пројекту научила сам много тога о виртуелној реалности, раду с роботима, микроконтролерима и програмирању“, рекла је Валентина Обрадовић и додала да је за њу лично посебно занимљиво и значајно било искуство тимског рада у  једном интернационалном тиму.

И Душан Божић има веома позитивне утиске. „Поред продубљивања теоријског знања и усвајања неких нових концепата који су у повоју и чији се даљи развој и примена тек очекују, пројекат је имао и јаку практичну страну и своју физичку имплементацију. Све је то остварено путем разноврсних предавања професора, као и одличне сарадње са вршњацима из многих крајева света“, истакао је Душан.

Невена Николић је као значајно искуство навела рад са различитим софтверским пакетима, као и учење о новим технологијама и њихову имплементацију у циљу реализовања решења једног комплексног инжењерског проблема. „Рад на једном таквом пројекту помогао нам је да сагледамо којим све знањима један модеран инжењер мора да буде „опремљен“, а кроз тимски рад са колегама из Италије, Француске, Египта, Индије, Норвешке и других земаља, схватили смо да заједнички циљ не познаје језичке баријере“, рекла је Невена.

„Сам пројекат је био веома значајан и интересантан јер смо научили ствари које су тренутно главна тема у свету. Стекли смо нова знања о технологији виртуелне реалности која се све више користи за симулацију производних процеса, као и додатна знања о програмирању и обучавању робота“, истакао је Слободан Радовановић, који је као посебно искуство навео рад са микроконтролерима. „Коначно смо имали прилику да нешто „оживимо“ и видимо како се понаша у реалном времену“, навео је, између осталог, Слободан.

Декан се интересовао за организацију и садржај пројекта, а посебно за његове планиране исходе. Пријатно се изненадио када је сазнао да је кључни исход АВАТАР пројекта нови семестрални курс из виртуелне реалности и примене те технологије у производном инжењерству. Тај курс се кроз три сукцесивне генерације мешовитих група студената из Француске, Италије и Србије, постепено усавршава, чиме ће после формалног окончања АВАТАР пројекта достићи своју зрелост за даљу примену на мастер студијском нивоу партнерских универзитета АВАТАР конзорцијума, али и шире, кроз понуду другим европским универзитетима и посебно, понуду паневропским универзитетским алијансама у оквиру European Universities иницијативе .

Декан је на крају овог получасовног дружења још једном честитао младим академцима на уложеном труду и оствареном резултату и уручио дипломе за учешће на АВАТАР  пројекту, односно сертификатe о успешно одслушаном једносеместралном АВАТАР курсу, који су потписала сва четири координатора партнерских институција конзорцијума АВАТАР пројекта: Université Grenoble Alpes (UGA), Institut Polytechnique de Grenoble из Француске, две партнерске институције из Италије – Politecnico di Milano – POLIMI и Istituto di Sistemi e Tecnologie Industriali Intelligenti per il Manifatturiero Avanzato – STIIMA-CNR (некадашња ITIA), Милано, и Машински факултет Универзитета у Београду, Катедра за производно машинство, Лабораторија за кибернетику и мехатронске системе (CMSysLab).

На фотографији: Erasmus+ : Avatar Certificate / Advanced Virtual and Augmented Reality Toolkit for Learning /In accordance with the Erasmus+ project 2020-1-FR01-KA203-080184 Hereby certify that: Name SURNAME, having fulfilled all the requirements and passed all the prescribed examinations, has this day been awarded the certificate about “Advanced Virtual and Augmented Reality Toolkit for Learning” by the four partners among the AVATAR consortium where he/she has successfully participated in and completed all educational requirements for the spring semester, February 1 to May 31, 2022.

О пројекту AVATAR

Пројект EU ERASMUS+ KA2 – Capacity Building in the field of Higher Education 2020 под називом: ‘Advanced Virtual and Augmented Reality Toolkit for Learning’ – AVATAR, одобрен је за финансирање за период 2020-2023. Испред Машинског факултета на пројекту AVATAR ангажован је тим истраживача Лабораторијe за кибернетику и мехатронске системе – CMSysLab при Катедри за производно машинство. Координатор пројекта је Institut Polytechnique de Grenoble из Француске. На пројекту учествују још две партнерске институције из Италије: Politecnico di Milano – POLIMI и Istituto di Sistemi e Tecnologie Industriali Intelligenti per il Manifatturiero Avanzato – STIIMA-CNR, Милано.

Циљ AVATAR пројекта је стварање културе сарадње младих инжењера из Србије, Француске и Италије кроз заједнички рад на стицању знања и практичних вештина у области нових производних технологија, са посебним фокусом на практичну примену технологија виртуелне реалности, компјутерске графике (дигитална репликација стварне или пројектоване физичке реалности – Digital Twin технологије) и индустријске роботике. Такође, циљ пројекта је и иновација наставних програма у области производних технологија и кроз тај оквир, допринос процесима дигитализације и кибернетизације индустрије – Индустрија 4.0 и екстензија тог трансформативног модела на нову платформу, Индустрија 5.0, која почива на битно ширем, холистичком разумевању савременог развоја индустријске економије и друштва у целини.

Websajt пројекта: https://genie-industriel.grenoble-inp.fr/en/studies/avatar

Bookmark the permalink.

Comments are closed.