Машински факултет Универзитета у Београду обележава 73 године постојања и 148 година високошколске наставе у области машинства у Србији. Тим поводом, биће организовано низ пригодних свечаности као увод у централни догађај – Свечану академију, која ће бити одржана у суботу, 30. октобра.
Дан Факултета је прилика да се истакну важни резултати, награде најбољи студенти и доделе признања и плакете заслужним појединцима, организацијама и предузећима који су допринели развоју образовања, науке и истраживања.
За постигнуте резултате на основним и мастер студијама у протеклој школској години, пригодне награде и похвавле добиће 122 студената.
Најбољи међу најбољима је студент генерације Милан Јанковић, мастер инжењер машинства – моторна возила. Милан је набољи студент из генерације уписане на факултет школске 2016/2017. године, с просечном оценом 9.89 на основним академским студијама и просечном оценом 10 на мастер студијама.
Најбољи студенти на основним академским студијама су Душан Божић и Михаило Луковић с просечном оценом 9.96. Титулу најбољих на мастер академским студијама, с просечном оценом 10, понели су Милан Јанковић, Стефан Милићевић, студенти Модула за моторна возила, Антон Керчов (Модул за термотехнику) и Милица Мацановић (Модул за аутоматско управљање).
У оквиру обележавања Дана факултета биће приређен и свечани испраћај у пензију угледних професора, који су својим личним залагањем у образовном и истраживачком раду допринели развоју Машинског факултета, а на пригодан начин биће облежен и одлазак у пензију чланова ненаставног особља. Запосленима који прослављају 40, 30, 20 и 10 година рада биће уручена повеља за сталност у раду.
Наставак реформи и даља афирмација МФ као циљ
Наставак свестраних реформи Машинског факултета и његова даља афирмација на националном и међународном нивоу је један од основних приоритета и новог руководства, које је дужност преузело 1. октобра ове године.
На том путу, Машински факултет ће у наредне три године водити нови декан, проф. др Владимир Поповић, заједно са члановима деканског колегијума у којем су: проф. др Марко Милош, продекан за наставу, проф. др Драгослава Стојиљковић, продекан за научно-истраживачку делатност, проф. др Александар Грбовић, продекан за финансије, проф. др Маја Тодоровић, продекан за међународну сарадњу и докторске студије и проф. др Живана Јаковљевић, продекан за акредитацију и организацију.
„Машинац“ један од најтраженијих факултета
Велики број буџетских места, широка лепеза атрактивних усмерења на мастер студијама, национална и међународне акредитације студијских програма, као и перспективна будућност на професионалном плану, главни су разлози што је Машински факултет, из године у годину, један од најтраженијих факултета.
На популарни „Машинац“ и ове године је конкурисало више од хиљаду кандидата на једно од укупно 680 предвиђених места. Већ у првом уписном року попуњено је свих 540 буџетских места на оба студијска програма ОАС. На програму Машинско инжењерство у првом уписном року попуњено је и свих 100 места у категорији самофинансирајућих студија, док је на студијском програму Информационе технолгије у машинству, на једно од 40 предвиђених места уписано 29 самофинансирајућих студената. Преосталих 11 места попуњено је у другом, септембарском уписном року.
Подршка талентованим студентима
Машински факултет студентима пружа низ могућности да се развијају и откривају своје таленте и ван наставе. Прошлог октобра отворен је Студентски центар изврсности у којем пет студентских тимова пројектује и израђује беспилотне леталице, тркачка возила, аутономне роботе, еколошка пловила или развијају пројекте из области биомедицинског инжењерства. Ови млади талентовани људи су и ове године успешно представљали Машински факултет и Универзитет у Београду на међународним такмичењима.
Студентски тим Беоавиа заузео је високо треће место на Airbus Sloshing Rocket Competition такмичењу у конкуренцији 32 тимова. Њихово решење беспилотне ракете- једрилице „Аурора 2“ привукло је пажњу судија, који су пројекат наших студената оценили високим оценама.
Студент формула тим „Друмска стрела“ крајем године представиће своју прву електричну формулу у историји тима. Сезона 2021 била је успешна и за Друмску стрелу. Завршили су и унапредили своје девето возило са мотором СУС и раме уз раме с тимовима водећих европских универзитета наступили су на три Формула студент такмичења – FS Austria, FS East i FS Aple Adria.
Студенти бродоградње окупљени у тиму Confluence Belgrade вредно раде на склапању прототипа катамарана на соларни погон под називом „Сава Еко“. Реч је о пловилу чија је основна намена прикупљање смећа и другог отпада на рекама и другим воденим површинама и њиховом приобаљу. Започели су и пројекат катамарана за реалне услове пловидбе на речним водотоковима.
Студентски тим „Роботоид“ који ради на развоју и изради малих аутономних мобилних робота за ЕУРОБОТ међународно такмичење, освојили су шесто место на овогодишњем националном такмичењу у Новом Саду у конкренцији 11 најбољих екипа из Србије. Амбиција им је да наредне године буду један од укупно три тима који ће представљати нашу земљу на европском ЕУРОБОТ такмичењу.
Завидни истраживачки резултати
Истраживачи Машинског факултета развили су ново решење за надоградњу ATLAS Forward Proton (AFP) детектора у оквиру АТЛАС експеримента у ЦЕРН-у. Реч је о високо софистицираној опреми која омогућава рад на веома ниским температурама при ултра високом вакууму. Овај уређај омогућава измештање осетљиве електронике ван вакуума (Out-of-Vacuum/OoV solution). Такође су развили и нову методологију за испитивање биомасе и других чврстих горива помоћу симултане термалне анализе и масене спектрометрије, која обухвата идентификацију и делимичну квантификацију ослобођених гасова током процеса термохемијске конверзије горива. Применом нове методологије могуће је описати и окарактерисати биомасу на потпуно нов начин.
Квалитет као императив
Квалитет образовања, научно-истраживачког рада, међународне сарадње и сарадње с привредом остају главни развојни приоритети Машинског факултета. С тим у вези, упешно је завршен пројекат „Интегрисани менаџмент систем“ (ИМС), који ће омогућити изградњу ИЗВРСНОГ пословног модела факултета. Факултет је успоставио и ситем Финансијског управљања и контроле којим се обезбеђује ефеткивније управљање ризицима, а самим тим, ефикасније и економичније остваривање дефинисаних циљева у свим сегментима пословања. Започели смо и инеграцију у Јединствени информациони систем у просвети, који представља „личну карту“ факултета и омогућава потпуни увид у квалитет образовања, научно-истраживачког рада, сарадње с привредом и међународне сарадње.
(Извор: Машински факултет)