Да ли је употреба електричних аутомобила одговор на климатске промене, загађење ваздуха и повећање енергетске безбедности, или њихово коришћење доводи до супротног ефекта – повећања загађења? Ово је само једна од тема о којима је било речи на округлом столу о будућности електричних аутомобила у Србији, који је недавно одржан на Машинском факултету у Београду.
Скуп су организовали Академија инжењерских наука Србије и Машински факултет, а акценат је био на главним изазовима и компаративним предностима наше земље да што пре ухвати корак са светом и глобалним трендовима у аутомобилској индустрији. У разговору су учествовали др Миодарг Месаровић, координатор за енергетику АИНС, проф. др Драган Алексендрић са Катедре за моторна возила Машинског факултета, проф. др Ненад Бојовић, декан Саобраћајног факултета, Александар Јаковљевић, директор Сектора за стратегију ЈП ЕПС, др Александар Нешковић, професор Електротехничког факултета и Драган Милутиновић, новинар РТС.
Када је реч о производњи и цени електричне енергије за снабдевање електровозила, Србија јесте зависна од термоелектрана, али је богата и обновљивим изворима енергије – нарочито, хидро и ветро енергијом. То значи, да може да одговори захтевима за изградњу потребне инфраструктуре, односно електричне мреже станица за напајање електричних аутомобила чистом енергијом. С друге стране, наша земља богата је и рудом јадерита. То, по мишљењу учесника, отвара велике могућности за производњу батерија за напајање. Такође, наши универзитети и факултети располажу неопходних кадровским и истраживачким капацитетима.
Учесници су се сагласили да академска и стручна заједница треба брзо да раде и на развоју новог концепта решавања начина саобраћаја у градовима, да не бисмо поново дошли у ситуацију да будемо отпад за аутомобиле који неће моћи да се користе у индустријски развијеним земљама.
(Извор: Машински факултет)