Први српски Формула Студент тим, Тенфоре Друмска Стрела, прославио jе свој осми рођендан. На свечаности, која је тим поводом одржана на Машинском факултету у Београду, присуствовали су бројни угледни гости, представници Универзитета у Београду, Бањa Луци и Косовској Митровици, спонзори и пријатељи тима, као и бројни садашњи и некадашњи чланови тима.
Развојни пут Тенфоре Друмске Стреле почео је давне 2010. године, када је дванаест студената Машинског факултета и Факултета организационих наука одлучило да покрене овај пројекат. Већ у првој сезони, тим је направио сјајан успех – освојено је треће место за идејни концепт у класи II на такмичењу одржаном на чувеној стази Силверстон у Великој Британији.
У сезони 2012, тим је имао спремно возило. Представници великих компанија у ауто индустрији, који су присуствовали такмичењима у Италији и Великој Британији, били су фасцинирани чињеницом да је један мали тим успео да за само годину дана свој идејни пројекат спроведе у дело и направи готову формулу.
Из године у годину, тим Тенфоре Друмска Стрела је све више бројчано растао. Од само 12 чланова са два факултета, колико их је било у првој сезони, тим данас броји 91 члана са девет факултета Универзитета у Београду.
Бројне званице поздравио је декан Машинског факултета, проф. др Радивоје Митровић, подсетивши том приликом да је Машински факултет дом Друмске стреле од почетка тог пројекта. Он је рекао да се поноси студентима који. као чланови тима, на међународним такмичењима представљају Универзитет у Београду у најбољем светлу. „Овај пројекат је изузетно значајан за студенте, јер имају прилику да знања стечена на матичним факултетима примене у изради једног реалног, али врло комплексног производа“, нагласио је проф. Митровић.
Присутнима се обратила и Миљана Стојановић, вођа тима у претходној сезони. Она је истакла да је тим у потпуности испунио постављене циљеве и постигао изванредне резултате на такмичењима у Италији и Чешкој. „Бројне иновације, као и поузданост возила на којима су чланови тима вредно радили током целе сезоне, пласирали су тим у сам врх светских тимова. То потврђују и остварени резултати – освојено шесто место у трци осмица у Италији, као и пето место у најтежој дисциплини – трци издржљивости у Чешкој“, истакла је Миљана.
Представљајући планове за наредну сезону, Лазар Стојнић, нови вођа тима за Ц возило, као највећу новину истакао је покретање пројекта електро формуле. „То ће бити прво електрично возило направљено на нашим просторима, али и велики изазов за све чланове тима“, рекао је Лазар. Говорећи о организацији Тенфоре Друмске Стреле у наредном периоду, он је присутне информисао и о томе колико ће се структура новооформљеног тима разликовати од досадашње.
Вођа новог тима за електро возило Никола Новаковић, студент Технолошко – металуршког факултета. који је претходне две сезоне био део подтима за електронику, представио је двогодишњи план новог пројекта. У првој години, како је навео, електро тим ће се такмичити у класи II са идејним концептом, док је за сезону 2020 најављена производња возила. Никола је нагласио и значај подршке спонзора једном изузетно озбиљном и финансијски захтевном пројекту, као што је производња електро формуле.
Као и претходне године, ментор тима у новој сезони биће проф. др Марко Милош. Он је истакао да му је част што је баш он ментор једног оваквог тима који чине млади људи који се, како је рекао, не боје изазова, већ проналазе начине да савладају све препреке које се испред њих поставе, и који својом преданошћу и пожртвованошћу сваке године померају границе. Он је изразио велику захвалност свим спонзорима и људима који су на различите начине помогли да пројекат буде реализован и представљен на најбољи могући начин.
На крају свечаности, спонзорима и пријатељима пројекта уручене су захвалнице. Међу добитницима су генерални спонзор – Платна институција Тенфоре, Министарство просвете и науке, Универзитет у Београду предвођен Машинским, Технолошко – металуршким, Електротехничким и Економским факултетом, затим 3Д Република, Алатница Орељ, Лабораторија ЦИАХ, Ауто – мото савез Србије, Крома ЛТД, Текноикс група, Мерцедес Бенц и многи други.
(Извор: Машински факултет)