Confluence Belgrade, тим студената Машинског факултета у Београду, који ове године обележава 70 година постојања, постигао је велики успех на међународном такмичењу Hydrocontest 2018 у Француској – прво место у трци бродова за превоз тешког терета и четврто место у надмемању пловила за превоз лаког терета.
Hydrocontest такмичење окупља студенте бродоградње из целог света, са циљем истраживања и промоције енергетске ефикасности пловила. Студенти имају задатак да самостално испројектују и израде једно или два пловила са којима се надмећу против пловила других тимова у три трке: превоз тешког терета (200 кг на 400 м), превоз лаког терета (20 кг на 600 м) и трци издржљивости. На овогодишњем такмичењу, које је одржано од 2. до 9. септембра у Сан Тропеу, учествовало је више од 28 тимова са водећих универзитета.
Пројектовање и израда пловила су важан део задатка, али прави изазов су свакако трке. Сви учесници од организатора добијају електромотор снаге 1200W. Међутим, које ће пловило бити најефикасније, зависи искључиво од вештине студената да испројектују и направе брод са најбољим хидродинамичким карактеристикама.
Студенти Машинског факултета су прошле године први пут учествовали на Hydrocontest такмичењу, када су, такође, постигли велики успех – друго место у трци превоза лаког терета, и треће место у трци превоза тешког терета. Поред тога, у Београд су донели и посебно признање – Hydrocontest спирт награду.
Оно што је обележило овогодишњи Hydrocontest јесте чињеница да су сви тимови унапредили своје бродове, због чега је конкуренција била већа него преходне године. Наши студенти су направили два потпуно нова пловила. Победнички брод „Дунав1“ за превоз тешког терета, дугачак је 3,2м и широк 0,60м и исте је форме као и његов претходник „Дунав“. Ново пловило је израђено од стакопластике а урађене су му и различите оптимизације – „Duck tail“, зашиљен прамац, дефлектори…
Брод за превоз лаког терета назван „Сава1“, дугачак је 2.54м и широк 0,34м. Има потпуно нову форму и израђен је од карбона. На тај начин добијено је 40 процената уштеде на маси. И на новом броду урађен је велики број оптимизација – зашиљен је прамац, уграђени су интерцептори, spray rails и пропелери које су студенти сами испројектовали и израдили 3Д штампом. Нови „Сава“ је за 30 процената бржи од свог претходника.
Овогодишњи тим чини петнаесторо будућих бродограђевних инжењера – Матија Василев -Team manager, Игор Ђорђевић – Logistics officer, Божидар Дулић – Communication Officer, Немања Шурбатовић, Милица Стојановић, Марко Вег, Лука Градинац, Алекса Ковинић, Анђела Орловић, Филип Лакић, Ђорђе Бранковић, Александар Субић, Саша Стјепановић, Петар Караџић, Анђелка Лештанин и Стефан Зечевић. Ови млади креативни људи спремно су прихватили нови изазов пројектовања и израде у свему иновативних, енергетски ефикасних и еколошких пловила. У томе су их подржали професори Катедре за бродоградњу, посебно ментор тима доц. др Милан Калајџић, као и сам Машински факултет.
(Извор: Машински факултет)