Министар просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије Младен Шарчевић разговарао је са студентима Машинског факултета у Београду, чији је пројекат Аурора освојио прво место у првој фази међународног студентског такмичења „Airbus Sloshing Rocket 2019“. Њихово идејно решење летелице са резервоаром којим се минимизира ефекат бућкања, проглашено је најбољим у конкуренцији 50 тимова из целог света.
Напомињући да је у последњих неколико дана добио пуно информација о успесима наших студената на међународним такмичењима, министар Шарчевић је рекао да је време да се такве информације прикупљају на једном месту.
Министарство просвете, нагласио је, може и конкретно да помогне талентованим тимовима, али је потребно да факултети аплицирају за следећу годину и да се тачно зна на којим такмичењима су присутни.
„Припремљен је и нови Закон о науци и истраживању, који предвиђа значајну улогу Центра за промоцију науке, преко којег ће се из буџета финансирати пројекти студената и факултета, који желе да раде“, рекао је министар. Он је подсетио да је Законом о високом образовању предвиђено да факултети могу да оснивају тзв. спин оф компаније, али да се ради и на оргиналнијим моделима, у којима ће носиоци оснивачких права бити професори и студенти.
„Аурора“ је један од пројеката који се реализује у оквиру Беоавие – тима који окупља студенте Машинског и још три факултета Универзитета у Београду. На њеном развоју и конструисању раде петорица студената мастер и основних академских студија Машинског факулета – Душан Бабић, Радован Ђуровић и Никола Поповић, будући мастер инжењери система наоружања, Лазар Поповић, будући мастер инжењер ваздухопловства и Ђорђе Трампа, њихов млађи колега са основних студија.
Студенти су упознали министра да се у јулу одржава друга рунда „Airbus Sloshing Rocket 2019“ такмичења у Патрасу у Грчкој, где ће се оцењивати техничко решење , конструкција, долет и време лета, као и цена и начин израде летелице. Организатори такмичења су Ербас и Еуроавиа – Европско удружење студентских тимова који се баве пројектовањем и израдом летелица.
Координатор пројекта, Душан Бабић је рекао да је успех дошао након дугог рада и труда са одличном подлогом знања које су стекли на Машинском факултету. „Прва фаза подразумева идејно и техничко решење дизајнирања беспилотне летелице, која има погон на воду и у облику је ракете са јако захтевним теретом. Друга фаза биће у Патрасу у Грчкој где пет од педесет тимова треба да направе летелицу коју су дизајнирали“, појаснио је он.
(Извор: Машински факултет / Танјуг)