За студенте који желе да учествују у анкети, упитник на српском језику се налази на страници: http://gems-project.limequery.com/20 . Анкета је отворена до 31. децембра.
Министраство просвете, науке и технолошког развоја је у марту ове године усвојило Акциони план за борбу против корупције у образовању, у оквиру Поглавља 23 за приступање Републике Србије Европској унији. Као део спровођења Акционог плана, Министарство учествује у пројекту Савета Европе „Јачање интегритета и борба против корупције у високом образовању у Србији“ и током студијске посете Универзитету у Гетеборгу је остварена сарадња са тимом пројекта „Global Essays Mills Survey“ чији ће резултати бити од великог значаја за праћење спровођења Акционог плана.
Универзитет у Гетеборгу је дана од 10 институција које учествују на овом стратешком пројекту „Global Essays Mills Survey“ а који има подршку Епигеума, Међународног центра за академски интегритет и Европске мреже за академски интегритет. Пројекат истражује понашање студената широм света, питајући студенте зашто су на универзитету, да ли су икада користили странице на интернету за куповину радова (семинарских, дипломских и сл.) и ако јесу, зашто, као и да ли познају неког другог ко јесте користио такве странице. Сврха истраживања јесте да се разумеју притисци којима подлежу студенти и који их могу довести до тога да користе недозвољена средства на интернету и купују готове радове, како би универзитети помогли да се на прави начин развије академски интегритет студената и избегавање горе наведених понашања, као и да добију реалну слику овог проблема. Република Србија је укључена у ово истраживање поред више од 30 земаља.
Колеге из Гетеборга су развили „online“ упитник и спроводе анкету са партнерима. Анкета је отворена до 31. децембра. Доступна је на 25 језика и испитује студенте из Аустралије, Европе и Америке, те има етичку сагласност од Комитета за етичка истраживања на људима Универзитета Канбера.
Студентима је потребно око 5 минута да попуне упитник.
(Извор: Министарство просвете, науке и технолошког развоја РС)