Крај зимског семестра – Време процене

Машински факултет је ове школске године нову генерацију бруцоша дочекао са две новине у наставном процесу – припремном наставом из математике и физике – предмета кључних за студије машинства и институцијом наставника – ментора, чији је задатак, не само да прати рад, учење и напредовање студента, него и да му пружи подршку, охрабрење и мотивацију да успешно заврши прву годину студија. Да ли нови приступ у настави води основном циљу – унапређењу квалитета наставе и бољем успеху студената? Шта о томе мисле студенти, а шта професори? Шта је у наставном процесу добро, а шта треба мењати? –  само су нека од питања о којима је било речи на одвојеним састанцима управе МФ са студентима прве године ОАС  и  наставницима-менторима.

Студенти су углавном позитивно оценили уводне часове из математике и физике, наводећи да им је то у великој мери олакшало праћење наставе. Главна примедба односила се на распоред који је садржао сатницу предавања, али не и областима  о којима ће на тим часовима бити речи. Када је реч о настави која је реализовано током зимског семестра, студенти су указали и на неуједначеност наставног програма на предавањима и вежбама из појединих предмета, али и на недостатак суштинских објашњена зашто се неке законитости примењују и чему оне служе.

Декан МФ, проф. др Радивоје Митровић, који је заједно са продеканима за наставу проф. др Љубодрагом Тановићем и финансије, проф. др Цветком Црнојевићем, разговарао са студентима, оценио је то веома драгоценим информацијама. Смисао овог састанка и јесте да нам својим оценама, сугестијама и предлозима укажете на то шта у наставном процесу треба мењати, не само за наредну генерацију студената, него и за бољу организацију наставе у летњем семестру. Он је позвао студенте да све своје предлоге и сугестије за унапређење наставе доставе представницима студената МФ, на основу којих ће бити сачињена анкета о свим битним питањима везаним за наставни процес, а анализа добијених резултата биће достављена управи Факултета. Учинићемо све да сви студенти прве године успешно савладају градиво, стекну потребна знања и компетенције и стура буду успешни инжењери, поручио је професор Митровић.

Студенте је посебно интересовала организација предстојећег јануарско-фебруарског испитног рока. Продекан за наставу, проф. др Љубодраг Тановић је указао да распоред испита сваком студенту оставља довољно времена да спреми и у овом року положи све предвиђене испите.  Уколико на време почнете да учите и положите све испите, нећете имати проблем да упишете другу годину, истакао је професор Тановић. Студент продекан Јагош Стојановић и председник Студентског парламента Урош Летуница охрабрили су млађе колеге да уз мало више труда сви испити могу да се положе већ у првом року. Они су најавили да ће, уколико буде заинтересованих, на Факултету бити организовано групно спремање испита из математике 1 и отпорности материјала, а водиће их студенти који су те предмете положили са високим оценама.

Када је реч о менторству, на састанку управе МФ и наставника-ментора истакнуто је да, и поред тога што интересовање студената за тај вид сарадње није био велики и што је комуникација на тој релацији тешко успостављана, ту институцију треба даље развијати и јачати. Дугорочно, како је истакнуто, менторство може има изузетну важну улогу не само када је реч о успеху студената, него и у подизању квалитета наставе.  На то указују искуства појединих ментора, који су успели да појединце из своје групе мотившу да не одустају од студија машинства. Управо су такве и сличне ситуације, којима се не зна увек урзок, биле један од разлога да се уведе институција менторства.

Декан МФ, проф. др. Радивоје Митровић је посебно указао на оцену представника Канцеларије заштитника грађана да је увођење менторства добар потез, не само у смислу помоћи бруцошима да се прилагоде новом начину учења, него и као механизма заштите на релацији студент-професор. Говорећи о резултатима разговора са студентима, где је указано на тешкоће у натавном процесу са којима се сусрећу, професор Митровић је рекао да је решавање тих питања један од циљева  састанка са наставницима-менторима.  С тим у вези, позвао је професоре да и они својим предлозима и сугестијама дорпинесу бољој комуникацији са студентима у летњем семестру, али и формулисању модела  за будућу генерацију бруцоша.

(Извор: Машински факултет)

Bookmark the permalink.

Comments are closed.