Припремна настава испунила очекивања, о ефектима након првог испитног рока

nastava-2Прва година студија је кључна и велики изазов и за студенте, али и за факултете као образовне институције. Од брзине прилагђавања новом начину учења, које је условљено претходно стеченим знањем, зависе и успех студената, али и рејтинг факултета. На Машинском факултету су због тога одлучили да од ове школске године уведу припремну наставу и менторе, с једним циљем – да се подгине квалитет наставе, односно испуни императив једног испитног рока и повећа пролазност студената.

Зачај припремне наставе препознали су и сами бруцоши. Према речима продекана за наставу, професора др Љубодрага Тановића током петодневних предавања, која су одржана недељу дана пре почетка нове школске године, на наставу је долазило у просеку између 420 и 430 студената, што представља 80 одсто од укупног броја 540 уписаних академаца. У том смислу ова предавања су испунила очекивања. Међутим, додаје наш саговорник, ефекти и резултати припрема биће познати тек у јануару следеће године, након првог испитног рока.

Предност припремне наставе је у томе што су студенти током петодневних предавања уведени у наставни процес због чега им неће бити потребно прилагођавање. Професор Тановић каже да су наставници током наставе уочили да већина бруцоша у претходном школовању није овладала неким тематским јединицама важним за студије машинства. Зато су предузели одговарајуће мере не само да отклоне те недостатке, него и да новој генерацији студената укажу на области које ће бити у фокусу током прве године студија. На тај начин, истакао је он, успостављен је континуитет у наставном процесу који може да се реализује по предвиђеном плану и програму.

На Факултету су уочили и појаву да одређени број студената уписаних у прву годину студија у некој фази одустаје од предмета. Кроз менторство желе, не само да открију разлоге због чега до тога долази, него и да тај проблем реше.

Према речима професора Тановића 46 наставника се пријавило да буду  ментори новој генерацији бруцоша, а циљ је да студенти већ по завршетку семестра дају најтеже испите. Наставник ментор треба да пружи подршку, охрабрење и мотивацију студентима који су уписали прву годину студија. То подразумева сталну комуникацију са групом од 10-15 студената са основним задатком да им пружи помоћ у наставном процесу. Три у пута у току семестра анализираће рад студената и упознати их са обавезама редовног похађања наставе, календаром школске године, важним датумима за проверу знања, пријаву испита, датумима испитних рокова и како и на који начин да реализују наведене активности. Веома је важно, истиче наш саговорник, да ментор студентима укаже на неопходност свакодневног понављања градива као гаранта успешног полагања испита и подстиче их да размишљају о питањима која се односе на испуњавање предиспитних обавеза, стицање услова за полагање завршног испита и упис у наредну школску годину.

(Извор: Машински факултет)

Bookmark the permalink.

Comments are closed.