Стипендисти компаније Siemens Mobility: Лепша страна српског колосека

„Јавност није довољно информисана о свим предностима и могућностима железничког саобраћаја. Шинска индустрија и те како има перспективу у Србији“,  поручују Милица Стјепановић, Драгана Панић и Ангелина Савић, студенткиње прве године мастер студија на Катедри за шинска возила Машинског факултета у Београду и будући инжењери железничког машинства. Ове младе талентоване девојке су стипендисткиње немачке компаније Siemens Mobility d.o.o. Церовац и спремне су да после завршетка студија раде на развоју и унапређењу железнице у нашој земљи. 

Катедра за шинска возила Машинског факултета у Београду је једина катедра у региону са програмом усмереним на конструкцију, испитивање и одржавање шинских возила и једина школује уско стручан кадар у овој области. Компанија  Siemens Mobility је препознала научно-образовни потенцијал катедре и својим програмом стипендирања пружила студентима подршку да се даље усавршавају кроз стручну праксу и рад на конкретним пројектима.

Стипендија износи 25.000 динара месечно, а стипендирање траје од 6 до 18 месеци, односно до завршетка мастер студија. После успешно  завршеног  студијског програма, студенте очекује потписивање уговора о раду. За будуће инжењере железничког машинства то је пут ка сигурном запослењу и извесној професионалној будућности.

У септембру прошле године завршен је други, по реду, позив компаније Siemens Mobility за доделу три стипендије. Већ крајем октобра, чланови мешовите комисије су имали прилику да провере стручне способности кандидата, њихове личне особине и спремност за тимски рад. На строге критеријуме Siemens-а најуспешније су одговориле управо наше три младе саговорице. Недавно су добиле и решења о стипендирању.

Милица Стјепановић каже да се за железничко машинство определила јер је уверена да железница у Србији има будућност и да ће тек да оствари свој друштвени и привредни потенцијал.

„За овај смер сам се заинтересовала током основних студија где сам похађала одређене изборне предмете. Схватила сам да је железничко машинство област у којој могу на најбољи начин да применим стечена знања. С тим у вези,  уверена сам да ће ми Siemens-ов програм стипендирања, који нуди више практичног рада, омогућити стицање неопходних практичних знања, али и искуство у тимском раду. Оно што је посебно важно за нас будуће инжењере јесте чињница да  стипендија, поред професионалног усавршавања, отвара и пут ка сталном запослењу и извеснијој будућности“ , наводи наша саговорница.

Када је реч о ужој стручној области којом би желела да се бави у будућности, Милица каже да се још увек није одлучила. „Железничко машинство нуди низ занимљивих сектора као што су пројектовање вагона, системи кочења воза, производња… Према томе, постоји низ области у којима бих могла да радим. Надам се да ће ми стручни предмети током студија и пракса Siemens-у помоћи да донесем коначну одлуку“, каже Милица.

Драгана Панић, такође не крије задовољство што је једна од троје стипендиста „Siemens Mobility“. „Ова стипендија представља не само улазницу у Siemens-ов тим, него и започињање каријере на најбољи могући начин“, истиче она.

Када је уписивала Машински факултет у Београду, Драгана није размишљала о томе да ће после основних студија школовање наставити на Модулу за  железничко машинство.  „Искрено, нисам размишљала о тој могућности. Моје интересовање за ову област почиње од тренутка када сам на основним студијама случајно уписала изборни предмет из ове области. Слушајући предмет сазнала сам да се железнички саобраћај у свету пореди са авионским саобраћајем. Сада сам спремна да учим и достигнем ниво знања којим бих могла да допринесем развоју домаће железнице. У том смислу, Siemens-ова стипендија представља најбољу могућу опцију за младог инжењера“, истиче Драгана.

„Оно што је јако важно, Siemens-ов програм стипендирања нам омогућава да већ током студија почнемо да примењујемо и  унапређујемо стечено знање и будемо спремни за професионалну каријеру која нас очекује одмах после завршетка мастера“,  каже Ангелина Савић.

И она је током основних студија слушала изборни предмет из области шинских возила. Ипак, двоумила се да ли школовање да настави на Модулу за железничко машинство или на Модулу за транспортно инжењерство. Превагнули су приступ и посвећеност професора  на Катедри за шинска возила, међу којима посебно издваја проф. др Јована Танасковића.

„Шинска возила су ми се свидела, првенствено због еколошког аспекта. Шинско возило је најперспективније возило у односу на сва друга превозна срдства, јер може да превезе велики број путника и огромну количину терета. Из тог разлога волела бих да се у  будућој професионалној каријери бавим еколошким аспектом развоја железнице, али сам отворена и за све друге области“, наглашава Ангелина.

Захваљујући донацији компаније Siemens Mobility d.o.o. Церовац,  студенти мастер студија на Модулу за шинска возила Машинског факултета у Београду од ове школске године уче у потпуно новом амбијенту – савременој учионици опремљеној неопходним дидактичким средствима и компјутерима са лиценцираним софтвером CREO. Реч је о донацији у вредности од 20 хиљада евра, а сва средства су уложена у уређење и опремање учионице.

(Извор: Машински факултет)

Bookmark the permalink.

Comments are closed.