Десет аксиома образовања из угла проф. Дорословачког

Како повећати пролазност студената на испиту, не умањући квалитет стеченог знања и који су то кораци који воде унапређењу квалитета образовања у Србији, само се нека од питања о којима је било речи на предавању, које је, на тему „Модернизација наставе математике и природних наука у високом образовању“, на Машинском факултету у Београду одржао проф. др Раде Дорословачки, декан Факултета техничких наука Универзитета у Новом Саду.

У условима убрзаног технолошког развоја, када се траже нова ефикасна знања, пролазност студената на испиту и брзина студирања постају приоритет. Ко продужи студирање две, три или више година губи много тога у професионалном и стручном погледу, нагласио је декан ФТН а. Осврнувши се на стање у образовању у Србији, професор Дорословачки се у свом веома интересантном излагању фокусирао на то шта се може и треба учинити како би се створили услови за побољшање и унапређење система високог образовања у земљи.

Указујући на неопходност реформе образовног система, представио је предлог радне верзије Десет аксиома образовања до којих је дошао власитим искустом универзитетског професора, али и следећи позитивне примере у свету.  Како би се на факултетима у Србији, по угледу на развијене земље, створили услови за што ефикасније студирање, проф. Дорословачки је као први корак навео праксу организовања припрема за пријемни испит али и стручних семинара за средњешколске професоре који предају будућим студентима.

У савременом образовању будућих инжењера, према речима декана ФТН-а, важно место имају тестови за проверу математичког теоријског знања. Онај ко реши те тестове свакако разуме све дефиниције и теореме, а то је један од најбитнијих услова за повећање пролазности на студијама инжењерства, нагласио је професор Дорословачки.

Након предавања, којем су присуствовали професори, асистенти и студенти Машинског факултета, , представници Националног савета за образовање РС, Министарства одбране РС, директори средњих стручних школа и други угледни гости, уследила је веома динамична и конструктивна расправа. И поред различитих ставова о корацима који битно воде унапређењу квалитета студија, оцењено је да су разговори на ову тему јако важни и да их треба наставити.

Професор Дорословачки већ 17 година у раду са студнетима на ФТН-у у Новом Саду примењује мере о којима је говорио на предавању. Нас је интересовао њихов крајњи резултат, односно да ли је и у којој мери такав приступ дорпинео повећању пролазности студената на испиту и квалитету знања уопште. Управо захваљући тестовима за проверу теоријског знања, пролазност студената на предмету који педајем је повећана за 50 одсто већ у првом испитном року. Такође, додао је, коликогод то изледало контрадикторно, повећан је и квалитет стеченог знања. Оцењујући дискусију која је уследила након предавања веома корисном, професор Дорословачки је рекао да је скуп на МФ био добра прилика за размену различитих мишљења и промишљање нових идеја за унапређење квалитета образовања у Србији.

(Извор: Машински факултет)

Bookmark the permalink.

Comments are closed.